//
you're reading...

NG Traveler

Istoric & Concept

 trav1

 

„Calatoriile sunt o parte extrem de importanta din educatia noastra geografica”, spunea in 1986, Gil M. Grosvenor, presedinte al NGS „Nimic nu se compara cu a fii la fata locului, sa traiesti tu insuti privelistile, sunetele, emotiile, conversatiile.”

Prin anii 1970, dupa aproape un deceniu de pipait melceste (suntem totusi o revista care prefera evolutia lenta, nu revolutia) National Geographic si-a redefinit politica editoriala: cu multa ezitare si-a dat jos deja proverbialii ochelari cu care vedea si prezenta lumea in roz, si a evoluat dincolo de traditionalele ei reportaje de calatorie. Totusi, cititoriilor a inceput sa le lipseasca acest gen de articole si  continuau sa ceara informatii despre locuri indepartate, pe care sa le poata vizita ei insisi.

Asa aparut Traveler,–  a doua revista (pentru cititori adulti) lansata de National Geographic Society, la aproape 100 de an dupa NG.

Traveler a devenit repede cea mai citita revista de calatorii din lume. Din 1984, cand a fost creeata, Traveler ii inspira pe cititori sa calatoreasca simplu si inteligent. Reportajele pun accentul pe cum arata o anumita destinatie, cum sa ajungi acolo si, odata ajuns, la ce sa te astepti. Scriitura si fotografia sunt de prima mana, in buna traditie National Geographic.

In primul numar al editiei romanesti, in decembrie 2008, redactia si-a precizat misiunea: Relatam despre destinatii cu personalitate si ne straduim sa le ajutam sa si-o pastreze, convinsi ca un „spirit al locului” autentic e atat in beneficiul turistilor, cat si al comunitatilor vizitate.

„Tinta noastra nu e niciodata locul in sine, ci o perspectiva noua asupra lucrurilor”, spunea Henry Miller. Asta cred eu ca trebuie sa fie Travelerul in primul rand: o pereche de ochelari care te fac sa vezi lucrurile, locurile cu alti ochi.

 

Discussion

No comments yet.

Post a Comment